Configuración Básica.
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Configuración Básica.
Abro este hilo para poner una configuración básica para el que tenga o quiera probar el Dirt Rally y empezar con unos mínimos, ya que tiene muchos parámetros a regular y hay que echar horas a esto. Primero que nada esta info está sacada de los compañeros del foro Racersteam, que me han ayudado siempre con sus consejos etc.. (Manuel, Monzon y Almerass) unos locos de la simulación que le han metido horas a probar y probar cosas a este Dirt.
La configuración vale tanto para los G25/27 y los T500/300. Luego cada uno ira tocando parametros si los cree oportunos con su forma de pilotar, cosa que me ha pasado a mi.
Lo primero en el Profile y panel de control de Thrusmaster. Aquí más o menos lo de siempre, en los logitech los valores que se llevan en el RBR y los grados a 900º. El los T500/300 y pongo mis valores.
-- 900º
-- Fuerza Global 50%.
-- Fuerza constante 100%
-- Fuerza periodica 100%
-- Resorte: 10%
-- Amortiguador: 10%
-- Centrado volante: Lo controla el juego.
Configuración: Dentro del juego. foro racersteam
Opciones de volante:
Zona muerta de dirección 0
Saturación de la dirección 100
Linealidad de la dirección 0
Zona muerta del acelerador0
Saturación del acelerador 100
Zona muerta del freno 0
Saturación del freno 100
Zona muerta del embrague 20
Saturación del embrague 80
Bloqueo suave Si
Centro del volante Si
Cuando se configura el volante, primero llevar el volante hasta el tope en una dirección u otra y sin soltar el volante pulso una tecla, después giro el volante en la dirección contraria hasta que queda el volante en un ángulo de 90 grados y después pulso una tecla, configuro los pedales y activo esa configuración.
En vibración y respuesta:
Vibración respuesta Si
Par de alineación automática 120
Fricción de ruedas 100
Fricción del neumático 100
Suspensión 150
Deslizamiento del neumático 150
Colisión 100
Bloqueo suave 120
Fuerza central del volante 100
Yo para el T300 la modifiqué ya que el t300 tiene mucha más fuerza que el g27, esta es la que llevo yo.
Opciones de volante:
Zona muerta de dirección 0
Saturación de la dirección 100
Linealidad de la dirección 0
Zona muerta del acelerador0
Saturación del acelerador 100
Zona muerta del freno 0
Saturación del freno 100
Zona muerta del embrague 20
Saturación del embrague 80
Bloqueo suave Si
Centro del volante No
En vibración y respuesta:
Vibración respuesta Si
Par de alineación automática 100
Fricción de ruedas 90
Fricción del neumático 90
Suspensión 140
Deslizamiento del neumático 140
Colisión 100
Bloqueo suave 100
Fuerza central del volante 100
Y luego hay un par de valores en el ini que se pueden cambiar. Pero eso ya después de probar a confugurar en el juego.
CALCULAR FOV DIRT RALLY:
Logitech Wheel Settings - A FFB Guide
Global Settings:
•Stregth - 107%
•Spring - 100%
•Damper - 100%
•Centering Spring - Enabled, set to 0%
•540 Degrees
•Allow Game to Adjust - Enabled
In game:
•Self Aligning Torque - 137
•Wheel Friction - 115
•Tire Friction - 100
•Suspension - 49
•Tire Slip - 5
•Collision - 100
•Soft Lock - 0
•Steering Center Force - 0
Notes
Suspension/Tire Slip:
Setting past 49%, or 5% respectively would introduce the common G25 'rattle' on my wheel. Should you experience rattling, set tire slip to 0, and move suspension down in 1% increments until it clears up. You can then re-introduce tire slip and adjust in the same manner. Alternatively, if rattling is not an issue, you can set suspension % higher as you may have more headroom before the rattle begins on your wheel. YMMV
Steering Torque and Wheel Friction:
As my G25 has been modded with a heftier Momo Red wheel rim, you may able to reduce the torque/friction sliders down a little while retaining the same overall feel on your setup using the lighter G25 rim. Think of Steering Torque as FFB Gain, and Wheel Friction as Steering Resistance Level and adjust to your liking.
Controller Settings:
•Steering/Accel/Brake Saturation - 100
•Steerling/Accel/Brake/Clutch Deadzone - 0
•Steering Linearity - 2 or 3 for subie
•Clutch Saturation - 5%
Notes
Steering Linearity:
While 0 in theory is best, each car feels quite different in practice. Adjust individually until responsiveness and steering input/output is to your liking. Slow/unresponsive? - increase. Too fast/sensitive? - decrease. If you find you are approaching the extremes considering adjusting your degrees of rotation under global settings, if your degree setting is in the correct ballpark you should only have to fine tune using this method.
Clutch:
The game seems to treat this setting more like a button than an axis, which can be a pain when shifting with an H-Shifter, I would advise not setting over 10-15% as mis-shifts will be triggered if the clutch is not depressed perfectly 100% at all times during the shift. (Codemaster overlords: Plenty of room for improvement here! Gearboxes are not 1's and 0's, hell you don't even need a clutch to shift if you know what you are doing :roflmao:)
If you drive one of the version 1 cars, you'll likely need to turn steering torque and friction back down to around 100. (Until Codies updates, the V2 physics cars have weaker FFB that we compensated for in the settings above)
La configuración vale tanto para los G25/27 y los T500/300. Luego cada uno ira tocando parametros si los cree oportunos con su forma de pilotar, cosa que me ha pasado a mi.
Lo primero en el Profile y panel de control de Thrusmaster. Aquí más o menos lo de siempre, en los logitech los valores que se llevan en el RBR y los grados a 900º. El los T500/300 y pongo mis valores.
-- 900º
-- Fuerza Global 50%.
-- Fuerza constante 100%
-- Fuerza periodica 100%
-- Resorte: 10%
-- Amortiguador: 10%
-- Centrado volante: Lo controla el juego.
Configuración: Dentro del juego. foro racersteam
Opciones de volante:
Zona muerta de dirección 0
Saturación de la dirección 100
Linealidad de la dirección 0
Zona muerta del acelerador0
Saturación del acelerador 100
Zona muerta del freno 0
Saturación del freno 100
Zona muerta del embrague 20
Saturación del embrague 80
Bloqueo suave Si
Centro del volante Si
Cuando se configura el volante, primero llevar el volante hasta el tope en una dirección u otra y sin soltar el volante pulso una tecla, después giro el volante en la dirección contraria hasta que queda el volante en un ángulo de 90 grados y después pulso una tecla, configuro los pedales y activo esa configuración.
En vibración y respuesta:
Vibración respuesta Si
Par de alineación automática 120
Fricción de ruedas 100
Fricción del neumático 100
Suspensión 150
Deslizamiento del neumático 150
Colisión 100
Bloqueo suave 120
Fuerza central del volante 100
Yo para el T300 la modifiqué ya que el t300 tiene mucha más fuerza que el g27, esta es la que llevo yo.
Opciones de volante:
Zona muerta de dirección 0
Saturación de la dirección 100
Linealidad de la dirección 0
Zona muerta del acelerador0
Saturación del acelerador 100
Zona muerta del freno 0
Saturación del freno 100
Zona muerta del embrague 20
Saturación del embrague 80
Bloqueo suave Si
Centro del volante No
En vibración y respuesta:
Vibración respuesta Si
Par de alineación automática 100
Fricción de ruedas 90
Fricción del neumático 90
Suspensión 140
Deslizamiento del neumático 140
Colisión 100
Bloqueo suave 100
Fuerza central del volante 100
Y luego hay un par de valores en el ini que se pueden cambiar. Pero eso ya después de probar a confugurar en el juego.
CALCULAR FOV DIRT RALLY:
Logitech Wheel Settings - A FFB Guide
Global Settings:
•Stregth - 107%
•Spring - 100%
•Damper - 100%
•Centering Spring - Enabled, set to 0%
•540 Degrees
•Allow Game to Adjust - Enabled
In game:
•Self Aligning Torque - 137
•Wheel Friction - 115
•Tire Friction - 100
•Suspension - 49
•Tire Slip - 5
•Collision - 100
•Soft Lock - 0
•Steering Center Force - 0
Notes
Suspension/Tire Slip:
Setting past 49%, or 5% respectively would introduce the common G25 'rattle' on my wheel. Should you experience rattling, set tire slip to 0, and move suspension down in 1% increments until it clears up. You can then re-introduce tire slip and adjust in the same manner. Alternatively, if rattling is not an issue, you can set suspension % higher as you may have more headroom before the rattle begins on your wheel. YMMV
Steering Torque and Wheel Friction:
As my G25 has been modded with a heftier Momo Red wheel rim, you may able to reduce the torque/friction sliders down a little while retaining the same overall feel on your setup using the lighter G25 rim. Think of Steering Torque as FFB Gain, and Wheel Friction as Steering Resistance Level and adjust to your liking.
Controller Settings:
•Steering/Accel/Brake Saturation - 100
•Steerling/Accel/Brake/Clutch Deadzone - 0
•Steering Linearity - 2 or 3 for subie
•Clutch Saturation - 5%
Notes
Steering Linearity:
While 0 in theory is best, each car feels quite different in practice. Adjust individually until responsiveness and steering input/output is to your liking. Slow/unresponsive? - increase. Too fast/sensitive? - decrease. If you find you are approaching the extremes considering adjusting your degrees of rotation under global settings, if your degree setting is in the correct ballpark you should only have to fine tune using this method.
Clutch:
The game seems to treat this setting more like a button than an axis, which can be a pain when shifting with an H-Shifter, I would advise not setting over 10-15% as mis-shifts will be triggered if the clutch is not depressed perfectly 100% at all times during the shift. (Codemaster overlords: Plenty of room for improvement here! Gearboxes are not 1's and 0's, hell you don't even need a clutch to shift if you know what you are doing :roflmao:)
If you drive one of the version 1 cars, you'll likely need to turn steering torque and friction back down to around 100. (Until Codies updates, the V2 physics cars have weaker FFB that we compensated for in the settings above)
Última edición por Gus Pérez el Dom 8 Nov - 16:39, editado 3 veces
Gus Pérez- Mensajes : 2524
Fecha de inscripción : 05/01/2011
Edad : 48
Localización : Canarias
Re: Configuración Básica.
y para fanatec que configuracion se usa
cobi- Admin
- Mensajes : 1726
Fecha de inscripción : 26/05/2010
Edad : 47
Localización : Lugo
Re: Configuración Básica.
cobi escribió:y para fanatec que configuracion se usa
De fanatec no he mirado nada, pero en racedepartamend tiene que haber cositas... http://www.racedepartment.com/threads/fanatec-csw-v2-settings.112091/
Gus Pérez- Mensajes : 2524
Fecha de inscripción : 05/01/2011
Edad : 48
Localización : Canarias
Re: Configuración Básica.
gracias,gus
JORGE GUTIERREZ- Mensajes : 574
Fecha de inscripción : 27/05/2010
Edad : 46
Localización : ASTURIAS-ESPAÑA
Re: Configuración Básica.
Al final del primer post añadido un enlace para calcular el FOV en el Dirt.
salu2
salu2
Gus Pérez- Mensajes : 2524
Fecha de inscripción : 05/01/2011
Edad : 48
Localización : Canarias
Re: Configuración Básica.
Probad esto del fov, lo he cambiado y la verdad que noto una diferencia muy buena, en el sentido que el plano de visión que tengo es mucho mas natural y proporcionado, yo tengo el fov 110, y se supone que lo tendría que tener a 92 o así, tengo que hacer más pruebas, de entrada voy bastante más lento, pero debe ser por tener el fov a 110 parece que las cosas se me echan encima antes...
Gus Pérez- Mensajes : 2524
Fecha de inscripción : 05/01/2011
Edad : 48
Localización : Canarias
Re: Configuración Básica.
yo lo tengo desde el principio a 90 i el valor de alejar el coche i la vista de tablero a -40 i me gusta como se ve ahora estoy probando con las nuevas posivilidaddes de mover el asiento i los fov, por cierto a mi lo del limpia no me va lo de las luces si pero no sirve de nada lo unico para encender las luces del tablero.
VCA- Mensajes : 1554
Fecha de inscripción : 28/05/2010
Localización : BCN
Re: Configuración Básica.
hola,gus ya e mirado esto ...la pantalla 32 fhd ,la distancia a mis ojos 70 cm ....dime si te hace falta lago mas ....tardare en contestar que esta semana ando de noche,
JORGE GUTIERREZ- Mensajes : 574
Fecha de inscripción : 27/05/2010
Edad : 46
Localización : ASTURIAS-ESPAÑA
Re: Configuración Básica.
JORGE GUTIERREZ escribió:hola,gus ya e mirado esto ...la pantalla 32 fhd ,la distancia a mis ojos 70 cm ....dime si te hace falta lago mas ....tardare en contestar que esta semana ando de noche,
A ver Jorge, según el calculador de FOV con tu pantalla y medidas, sale un fov de 63 que hay que multiplicar por dos en el dirt, 63x2= 126.
y esto lo tienes que cambiar en el arcivo interno del dirt.
Te vas a esta ruta... <Steam>\SteamApps\common\DiRT Rally\cars\generics\eyefinity_cameras_adjustments.xml, y abres el .xml con el blob de notas y en está linea cambias el fov, veras que está en 70, pon lo que que te he puesto y ve probando.. no te extrañes que sea tanto, ya e visto con anterioridad a gente que lo lleva en 128, 136..etc lo pones y pruebas, y así vas probando, lo bajas o lo subes según te veas más comodo, verás que se nota mucho el comportamiento del coche...
<CameraAdjustment class="Head">
<Fov angle="70" />
<Tilt percent="100" />
<Position x="0.0" y="0.0" z="30.0" />
</CameraAdjustment>
Gus Pérez- Mensajes : 2524
Fecha de inscripción : 05/01/2011
Edad : 48
Localización : Canarias
Re: Configuración Básica.
Con estas camaras.xlm podemos cambiar el fov de la camara del parabrisas desde dentro del juego cosa que esta muy bien
http://www.racedepartment.com/downloads/dash-cam-fov-enable.7851/
http://www.racedepartment.com/downloads/dash-cam-fov-enable.7851/
VCA- Mensajes : 1554
Fecha de inscripción : 28/05/2010
Localización : BCN
Re: Configuración Básica.
VCA escribió:Con estas camaras.xlm podemos cambiar el fov de la camara del parabrisas desde dentro del juego cosa que esta muy bien
http://www.racedepartment.com/downloads/dash-cam-fov-enable.7851/
Esto está bien, hacia falta poder mover esa cámara, es la que uso...
Gus Pérez- Mensajes : 2524
Fecha de inscripción : 05/01/2011
Edad : 48
Localización : Canarias
Re: Configuración Básica.
Añadido al primer post una configuración para los Logitech... a ver si os mejora la experiencia, según el autor, mejora, siempre partimos que lo que vale para uno a otros no les agrada, así siempre hay que partir de una base y e ir cambiando poco a poco los parámetros...
salu2
salu2
Gus Pérez- Mensajes : 2524
Fecha de inscripción : 05/01/2011
Edad : 48
Localización : Canarias
Re: Configuración Básica.
Este administrador para skins si que tiene Buena pinta poco a poco la gente ya van sacando cosas
http://www.racedepartment.com/downloads/delivery.8006/
http://www.racedepartment.com/downloads/delivery.8006/
VCA- Mensajes : 1554
Fecha de inscripción : 28/05/2010
Localización : BCN
Re: Configuración Básica.
Field Of View in DiRT Rally.... and how to set it up!
Note: DiRT Rally is currently 'Early Access' so anything written here may change!
FOV Adjustment type: Vertical
FOV Ajustment method: File Manipulation (nb: in game slider non operational currently)
FOV Value Unit: ° multiplied by 2
The first thing I have noticed is that no matter what I do with the ingame FOV slider, nothing happens to the FOV in Cockpit view! There is however a way to change the vertical FOV and the 'eye' position in relation to the origin point that is hard coded in game. DiRT Rally is a Hor+ game, so once you have set the vertical FOV it does not matter whether you have 1 or more screens, the FOV value remains the same, so these instructions apply to anyone that wants to alter their field of view that has a single screen or has either Nvidia Surround with 3 screens or AMD Eyefinity with 3 screens, 5 screens or 6 screens.
To note: if you have a single screen, you can still use this guide to setup your FOV as this is a Hor+ game, the FOV is the same for 1 and 3 screens (and 5 screens for that matter) if you have them side by side. Just use the "3x1" option for a single screen setup.
One thing to note is that somewhere deep in Codies source code for DiRT Rally, they have miscalculated the values taken from the editable files and you have to put in double the FOV angle to get the right picture. The value from the FOV Calculator is already doubled for DiRT Rally so you can use that figure without having to do any of the maths.
There are 2 files that you need to locate and alter to override the in-game FOV.
<Documents>\My Games\DiRT Rally\hardwaresettings\hardware_settings_config.xml
<Steam>\SteamApps\common\DiRT Rally\cars\generics\eyefinity_cameras_adjustments.xml
Once you have located the above files, you can open them with Wordpad (rather than notepad) and change the values. You need to work with BOTH files to make this work out for you.
Make sure you DO NOT have DiRT Rally running while editing these files!
Open 'hardware_settings_config.xml' with Wordpad and locate the following line:
<eyefinity force="" osd="" />
If you have 3 screens side by side in Landscape or a single screen then you probably want to use the following value:
<eyefinity force="3x1" osd="" />
The "3x1" represents the screen layout. See the picture below for current supported options for this value:
DR Force
By setting this value, you are overiding the in-game cameras and FOV. Save the file, you're done with it now.
Open 'eyefinity_cameras_adjustments.xml' with Wordpad and locate the following section:
<CameraAdjustment class="Head">
<Fov angle="70" />
<Tilt percent="100" />
<Position x="0.0" y="0.0" z="30.0" />
</CameraAdjustment>
The 'Head' camera adjustments have the following parameters applyable to it's viewport:
Fov : type float : the angle that describes the field of view of the camera.
70 is default and represents approx 35° vFOV (see note above), use the value from the FOV Calculator here directly or maybe add a little more if it suits you better.
Tilt percent : the percentage of tilt to be applyed to the camera position. (100 = look to the near horizon, 50 = looking slightly up and further in to the distance.
Position : type vector3 : the camera source position offset percentage, added to the original camera source position.
X : left and right, I found no need to tweak this parameter.
Y : Up and down. Positive numbers move your virtual eyes upwards towards the top of the windscreen, negative move them downwards towards the bottom of the windscreen.
Z : The greater the number, the further back your eyes will be. I found 100 to be about level with the middle of my brain, so too far back for me and my setup, but if your eyes are actually forwards of you monitors, it may be perfect for you.
Save the file and go check out your new FOV in DiRT Rally (you'll need to restart DiRT Rally each time you make a change to the file). I tend to add 5° to most FOV settings in most games as it feels just that little bit better than the mathematical FOV from the FOV Calculator, so for DiRT Rally, I just add 10 to the number. Im my case my Mathematical Vertical FOV is 64°, so the calculator comes out with 128 for DiRT Rally, I add 10 to that to give me the 5° extra.
Here's my camera settings that I use for Cockpit view just for reference:
<CameraAdjustment class="Head">
<Fov angle="138" />
<Tilt percent="50" />
<Position x="0.0" y="3.0" z="30.0" />
</CameraAdjustment>
FUENTE: http://www.projectimmersion.com
Note: DiRT Rally is currently 'Early Access' so anything written here may change!
FOV Adjustment type: Vertical
FOV Ajustment method: File Manipulation (nb: in game slider non operational currently)
FOV Value Unit: ° multiplied by 2
The first thing I have noticed is that no matter what I do with the ingame FOV slider, nothing happens to the FOV in Cockpit view! There is however a way to change the vertical FOV and the 'eye' position in relation to the origin point that is hard coded in game. DiRT Rally is a Hor+ game, so once you have set the vertical FOV it does not matter whether you have 1 or more screens, the FOV value remains the same, so these instructions apply to anyone that wants to alter their field of view that has a single screen or has either Nvidia Surround with 3 screens or AMD Eyefinity with 3 screens, 5 screens or 6 screens.
To note: if you have a single screen, you can still use this guide to setup your FOV as this is a Hor+ game, the FOV is the same for 1 and 3 screens (and 5 screens for that matter) if you have them side by side. Just use the "3x1" option for a single screen setup.
One thing to note is that somewhere deep in Codies source code for DiRT Rally, they have miscalculated the values taken from the editable files and you have to put in double the FOV angle to get the right picture. The value from the FOV Calculator is already doubled for DiRT Rally so you can use that figure without having to do any of the maths.
There are 2 files that you need to locate and alter to override the in-game FOV.
<Documents>\My Games\DiRT Rally\hardwaresettings\hardware_settings_config.xml
<Steam>\SteamApps\common\DiRT Rally\cars\generics\eyefinity_cameras_adjustments.xml
Once you have located the above files, you can open them with Wordpad (rather than notepad) and change the values. You need to work with BOTH files to make this work out for you.
Make sure you DO NOT have DiRT Rally running while editing these files!
Open 'hardware_settings_config.xml' with Wordpad and locate the following line:
<eyefinity force="" osd="" />
If you have 3 screens side by side in Landscape or a single screen then you probably want to use the following value:
<eyefinity force="3x1" osd="" />
The "3x1" represents the screen layout. See the picture below for current supported options for this value:
DR Force
By setting this value, you are overiding the in-game cameras and FOV. Save the file, you're done with it now.
Open 'eyefinity_cameras_adjustments.xml' with Wordpad and locate the following section:
<CameraAdjustment class="Head">
<Fov angle="70" />
<Tilt percent="100" />
<Position x="0.0" y="0.0" z="30.0" />
</CameraAdjustment>
The 'Head' camera adjustments have the following parameters applyable to it's viewport:
Fov : type float : the angle that describes the field of view of the camera.
70 is default and represents approx 35° vFOV (see note above), use the value from the FOV Calculator here directly or maybe add a little more if it suits you better.
Tilt percent : the percentage of tilt to be applyed to the camera position. (100 = look to the near horizon, 50 = looking slightly up and further in to the distance.
Position : type vector3 : the camera source position offset percentage, added to the original camera source position.
X : left and right, I found no need to tweak this parameter.
Y : Up and down. Positive numbers move your virtual eyes upwards towards the top of the windscreen, negative move them downwards towards the bottom of the windscreen.
Z : The greater the number, the further back your eyes will be. I found 100 to be about level with the middle of my brain, so too far back for me and my setup, but if your eyes are actually forwards of you monitors, it may be perfect for you.
Save the file and go check out your new FOV in DiRT Rally (you'll need to restart DiRT Rally each time you make a change to the file). I tend to add 5° to most FOV settings in most games as it feels just that little bit better than the mathematical FOV from the FOV Calculator, so for DiRT Rally, I just add 10 to the number. Im my case my Mathematical Vertical FOV is 64°, so the calculator comes out with 128 for DiRT Rally, I add 10 to that to give me the 5° extra.
Here's my camera settings that I use for Cockpit view just for reference:
<CameraAdjustment class="Head">
<Fov angle="138" />
<Tilt percent="50" />
<Position x="0.0" y="3.0" z="30.0" />
</CameraAdjustment>
FUENTE: http://www.projectimmersion.com
VCA- Mensajes : 1554
Fecha de inscripción : 28/05/2010
Localización : BCN
Re: Configuración Básica.
En la configuración básica del T300, en Vibración y Resupuesta, falta la opción de "Motor". ¿ se configura a 100?
Gracias y un saludo.
Gracias y un saludo.
_________________
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RallyBadajoz- Mensajes : 47
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